torstai 2. huhtikuuta 2015

2 months left...

Johan on taas kulunut aikaa siitä että oon viimeks kirjotellu. Aika menee täällä ohi ihan hujauksessa, tuntuu että just äsken oli joulu mutta siitäkin on jo yli kolme kuukautta! Mulla on enää noin 2 kk jäljellä, mikä herättää mus paljon erilaisii tuntemuksii.
Oon tosi innoissani et nään mun perheen ja kaverit, joita on ollut niin ikävä. Mul on jo myös paljon suunnitelmii kesäks mikä saa mut vielä enemmän innostuneeks. Samaan aikaan mua pelottaa ja ahdistaa Suomeen palu. Oon nähny ihan sikana painajaisia siitä että oon Suomessa, enkä oikeen tiiä miks. Tiiän et oon asunu täällä vaan 7 kk mutta oon sisäistäny tän kulttuurin ja tän maan tavat niin vahvasti, että tiiän jo että mulla tulee olee hirvee kulttuurishokki ku meen takasin kotiin.
  Yritin miettii et onks lähiikoina tapahunu mitään mielenkiintosta, mutta ei tuu melkee mitää mieleen. Oon vähän kateellinen kaikille vaihtareille jotka on spring breaking jossain hawailla tai muualla lämpimässä, sillä meillä ei edes oo spring breakkii, mutta säät on alkanu onneks jo vähän lämmetä. Eilen oli 19 astetta lämmintä, mutta esim tänään oli vaan 5. Täällä säät voi vaihdella ihan ääripäästä toiseen ihan päivässä.
  Oon myös huomannu et suomen kielen kanssa on alkan tulee vähän ongelmia, mikä kuulostaa varmaa tyhmältä koska oon ollu täällä vaa 7 kk, mutta jos pitää yhtäkkii puhuu suomee ni oikeesti on aika hankalaa.
Tosta tuli mielee hauska juttu mikä tapahtu tänää tunnilla. Mun plant science ope halus et teen mun esitelmän scince urasta suomeks koska siit on kiva kuunella ku puhun mun omaa kieltä. No, aloin eka lukemaa sitä suomeks mut en osanu yhtää kääntää niit sanoja suomeks samalla ku luin, joten aloin höpöttää jotain ihan omaa siitä miten musta on kivaa miten säät on alkanu lämmetä ja miten tyhmii ne on ettei ne ymmärrä etten oikeesti lue sitä mitä mun pitäis vaan puhun jotai ihan omaa.  Ja esitelmän lopussa ope oli ihan et mahtavaa työtä, tosi inspiroivaa. Haha alko vähän naurattaa.
  Hmm oiskohan mulla mitään muuta kerrottavaa.. Ainii mua kysyttiin promii! Se on siis semmonen iso tanssiais tapahtuma täällä mikä on kaiiit noin 3 viikon päästä. Oon tosi innoissani ja myös ilonen et mul on myös date promiin, eikä tartte mennä yksin, vaikka ei sekään ois ollu paha, koska siel on paljo muitki jotka menee ilman deittii.
Vielä pari kuvaa loppuun:

Mun prom date Brady

mun mummin koira sai pentuja, ja ne on maailman sulosimpii 
tein akkarille kakun sen synttäreinä, ihan  mun omilla pikku käsillä(oikeesti tein vaan koristelun ite hehe)

en tuu ikinä saamaan tarpeekseni kiinalaisesta namm
mä ja alex ruokalassa

siivosin viikonloppuna ekaa kertaa vessan ikinä, taitaa jäädä myös ainoaks kerraks ... hahah


-Maria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti